środa, 5 lipca 2023

"Doskonała para" Greer Hendricks, Sarah Pekkanen - recenzja


Tytuł: "Doskonała para"
Autor: Greer Hendricks, Sarah Pekkanen
Gatunek: thriller psychologiczny
Liczba stron: 472 
Wydawnictwo: Zysk i S-ka 
Moja ocena: 6/6

Początkowo nie byłam przekonana do tej powieści. Czytałam i zastanawiałam się, co może być ciekawego w historii małżeństwa, które próbuje naprawić swoje relacje,  bo jedno z nich skoczyło w bok. Narracja prowadzona przez terapeutkę mnie nie porwała... no wszystko było na niezdecydowane "nie". Mimo tej niepewności brnęłam dalej i czekałam na jakieś tąpnięcie. Czy się doczekałam?

Marissa i Matthew Bishopowie to małżeństwo idealne z bardzo udanym dzieckiem. Marissa posiada ekskluzywny butik, a Matthew jest prawnikiem. Mają piękny dom, drogie samochody, dobrą pracę, no same plusy i wszystko na najwyższym poziomie. Tak przynajmniej jawią się wszystkim, którzy ich znają. Pewnego dnia Marissa kontaktuje się z niejaką Avery Chambers, byłą terapeutką, którą prosi o pomoc z wyznaniu mężowi pewnej tajemnicy. Avery straciła miano terapeutki, kiedy zdecydowała się prowadzić sesje z pacjentami według nowatorskiej metody. Terapia składa się z dziesięciu kroków i kobieta jest w stanie w tym czasie wyprowadzić na prostą każdego. Jest to jednak metoda bardzo inwazyjna, podczas której Avery musi wejść głęboko w intymne sfery życia swoich pacjentów i nie toleruje kłamstw czy ukrywania przed nią czegokolwiek.

Narrację autorki oddały w ręce Avery i Marissy. Kolejne wydarzenia poznajemy naprzemiennie z perspektywy obu pań. Avery w wersji pierwszoosobowej skupia się na terapii i swojej metodzie, a także na tym, jak reagują na nią jej pacjenci, natomiast dzięki Marissie - w wersji trzecioosobowej - poznajemy efekty tych działań, a także małe i większe kłamstewka, których dopuszczają się bohaterowie. Taki zabieg sprawił, że atmosfera wokół bohaterów szybko zaczęła gęstnieć.  

Właściwie nie wiem, w którym momencie akcja mnie wciągnęła. Z każdym rozdziałem robiło się duszniej, a przez to ciekawiej. Oprócz wątku terapii Marissy i jej męża fabuła jest bogata w tajemnice, zdrady i różnorodne problemy pojawiające się w rodzinie. Każdy element tej układanki ma znaczenie.

Zdecydowanie polecam, warto sięgnąć po ten thriller i zagłębić się w meandry ludzkiej psychiki.


Za możliwość przeczytania powieści dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka

         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, zapraszam częściej i pozdrawiam :-)