niedziela, 31 grudnia 2023

"Powstanie Warszawskie. Komiks paragrafowy" Jan Madejski, Sławomir Czuba, Roman Kucharski, Maciej Czaplicki - recenzja


Tytuł: "Powstanie Warszawskie. Komiks paragrafowy"
Autor: Jan Madejski, Sławomir Czuba, Roman Kucharski, Maciej Czaplicki
Gatunek: komiks
Liczba stron: t I: 112; t II: 112
Wydawnictwo: IPN, Muzeum Powstania Warszawskiego
Moja ocena: 6/6

Do tej pory nie interesowałam się komiksami paragrafowymi, ale kiedy zobaczyłam, że dzięki IPN-owi mogę zagrać w grę paragrafową stworzoną na podstawie wydarzeń rozgrywających się w czasie Powstania Warszawskiego, postanowiłam przekonać się, czy taka gra przypadnie mi do gustu.

Fabuły przybliżać nie muszę, bo chyba wszyscy wiedzą, o co chodzi z walkami powstańczymi z tysiąc dziewięćset czterdziestego czwartego roku. Przybliżę jednak zasady gry, gdybyście mieli chęć spróbować (można wybrać inny gatunek, komiksów paragrafowych trochę się już na rynku wydawniczym pojawiło). 

Możecie wybrać, którą postacią zagracie: Zosią ps. "Oczko", lat siedemnaście, czy Jankiem ps. "Wydra", lat piętnaście. Opowieść zaczyna się piątego sierpnia. Na początku należy przeczytać krótką instrukcję, w której znajdziecie informacje o tym, jak się zachować w określonych sytuacjach, na które traficie w komiksie. Kiedy już wszystko jest jasne, wyruszacie z jedną z wybranych postaci i przeżywacie wraz z nią kolejne zdarzenia. 

Najciekawsze i najbardziej emocjonujące jest to, że to Wy podejmujecie decyzje i musicie przyjąć na klatę ich konsekwencje, włącznie z zabiciem postaci, którą gracie. Zawsze można rozpocząć rozgrywkę od początku i zmienić jej wcześniejsze ścieżki. Zbieracie po drodze przeróżne przedmioty, które mogą się przydać w rozgrywce. Możecie je również stracić lub oddać, wszystko zależy od rozgrywających się wątków.

Jestem pełna podziwu dla autorów, którzy stworzyli naprawdę misternie utkane dwie ścieżki młodych powstańców. Zdecydowanie polecam, gra jest naprawdę wciągająca i mam nadzieję, że pojawi się kolejny tom przygód Zosi i Janka.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, zapraszam częściej i pozdrawiam :-)