środa, 27 września 2017

"Naga prawda o Seksmisji" Juliusz Machulski - recenzja

Tytuł: "Naga prawda o Seksmisji"
Autor: Juliusz Machulski
Rozmawia: Janusz Szczerba
Gatunek: wywiad, scenariusz
Liczba stron: 253
Wydawnictwo: W.A.B.

Skojarzynki:
film * wywiad * ciekawostki * fotosy



"No wiesz! Nasza cywilizacja zawaliła się w gruzy, a tobie tylko dupy w głowie!"

"Albert: No choćby Kopernik!
Kobieta 1: To kłamstwo! Kopernik była kobietą!
Albert: Einstein?
Kobieta 2: Też była kobietą!
Maks: A może Curie-Skłodowska też?!
Albert: To akurat nie najlepszy przykład…
Maks: A bo mnie zmyliły!"


Książka dla fanów filmu Juliusza Machulskiego składa się z trzech części: wywiadu Janusza Szczerby z Juliuszem Machulskim, pełnej wersji scenariusza filmu oraz z króciutkiego podsumowania, którym są wybrane recenzje filmu. 



Muszę przyznać, że z ogromnym zainteresowaniem zabrałam się za wywiad i trochę mi było szkoda, że jest taki krótki! Miałabym jeszcze wiele pytań do reżysera. Pytań związanych z aktorami, ale także z pomysłami, scenografią, kostiumami. Poza tym byłoby wprost idealnie, gdyby w tej rozmowie uczestniczyli również sami aktorzy. Jestem przekonana, że mieliby do opowiedzenia mnóstwo ciekawych historii czy przytoczenia żartów i śmiesznych sytuacji z planu.
Dopełnieniem  są fotosy, ale również tych ilustracji było mi zdecydowanie za mało. Z drugiej strony,  aby zadowolić fanów tego filmu, książka o nim musiałaby być raczej Encyklopedią Seksmisji.



Kiedy w telewizji trafiam na kolejną powtórkę, chętnie ją oglądam, razem z aktorami wypowiadając moje ulubione kwestie. W związku z tym ciekawie czytało mi się oryginalny scenariusz, który porównywałam z tekstami zapamiętanymi z telewizji. 

Jestem fanką "Seksmisji", dialogów, aktorów i w ogóle całego klimatu tego filmu. Jednak moją filmową miłością jest dwupak "Vabanków". Ciekawe, czy jest książka opowiadająca o ich powstaniu? :-)





2 komentarze:

  1. Nie czytałam, ale film bardzo dobrze znam i bardzo lubię. Książkę może kiedyś przeczytam.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bardzo fajnie się czyta, bo sceny z filmu wyświetlają się w wyobraźni podczas lektury :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, zapraszam częściej i pozdrawiam :-)