czwartek, 1 września 2022

"Polowanie na psy" Mieczysław Gorzka - recenzja

Przedostatni audiobook w mojej wakacyjnej subskrypcji to powieść kryminalna Mieczysława Gorzki pt. "Polowanie na psy". Była to pierwsza książka tego autora, którą poznałam. Przyznaję się, że nie zwróciłam uwagi na to, iż jest to pierwszy tom drugiej serii o komisarzu Marcinie Zakrzewskim. Pierwszej serii nie znam, ale możliwe, że kiedyś po nią sięgnę.

W odludnym miejscu ginie dwóch policjantów na służbie. Prowadzącym śledztwo w ej sprawie zostaje komisarz Marcin Zakrzewski. Morderca informuje policjantów, że będzie zabijał kolejnych stróżów prawa do momentu, aż znajdą człowieka winnego morderstwa z tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego pierwszego roku. Chodzi o śmierć starszego małżeństwa z Wrocławia. Sprawę tę prowadzili funkcjonariuszem MO: komisarz Piekło i sierżant Majer. Z powodu wprowadzenia stanu wojennego, zagadki morderstwa nie udało się rozwiązać. Komisarz Zakrzewski ma przed sobą trudne zadanie. Musi równocześnie prowadzić współczesną sprawę zabójstwa, a także wrócić do śledztwa sprzed lat, by spełnić żądanie mordercy. 

Autor prowadzi narrację dwutorową. Obserwujemy zarówno Zakrzewskiego obecnie, jak i Piekłę w czasach PRL-u. Każdy z nich ma własny styl prowadzenia śledztwa i swoje demony. Akcja jest wartka, śledztwa prowadzone są ciekawie i aż chce się słuchać, by poznać kolejne ustalenia. Nie muszę chyba dodawać, że głos Filipa Kosiora robi robotę :-)

Były momenty w audiobooku, w których trochę się gubiłam, ale myślę, że to bardziej problem słuchania, a nie czytania, bo jestem wzrokowcem i wciąż uczę się uważnego słuchania. Jeśli lubicie połączenie różnych ram czasowych, to polecam tę powieść.   

Tytuł: "Polowanie na psy"
Autor: Mieczysław Gorzka
Gatunek: kryminał
Czas trwania: 15 h 25 minut
Wydawnictwo: Bukowy Las
Cykl: Wściekłe psy, tom 1

Moja ocena: 5/6

     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, zapraszam częściej i pozdrawiam :-)